Outsourcing usług

0
192
Outsourcing usług

Outsourcing polega na wydzieleniu ze struktury organizacyjnej firmy wybranych funkcji i przekazaniu ich do realizacji odrębnym podmiotom gospodarczym. Dzieje się tak najczęściej, kiedy wyspecjalizowane podmioty z zewnątrz są w stanie zrealizować daną funkcję lepiej i taniej.

Do funkcji i zadań, które najczęściej oddawane są w outsourcing należą przede wszystkim usługi informatyczne, finanse i administracja, usługi specjalistyczne, logistyka czy obsługa budynków.

Outsourcing usług informatycznych

Outsourcing informatyczny polega na kompleksowej obsłudze informatycznej firmy. Outsourcing IT to głownie usługi związane z administracją sprzętowych oraz programowych zasobów informatycznych dla większej skuteczności i efektywności prowadzonej działalności.

Outsourcing finansowy

Outsourcing finansowy to przede wszystkim outsourcing usług księgowych. Polega on na przekazaniu kompetencji związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych firmy specjalistycznym podmiotom, takim jak biura księgowe i rachunkowe. Outsourcing usług księgowych to jeden z najpopularniejszych obszarów outsourcingu.

Outsourcing usług administracyjnych

W ramach usług outsourcingu wykonuje się takie funkcje jak telefoniczna i mailowa obsługa klienta, obsługa korespondencji oraz inne usługi związane z prowadzeniem biura zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta.

Outsourcing logistyczny

Usługi logistyczne obejmują usługi spedycji, transportu, magazynowania oraz usługi pokrewne, wspierające proces przepływu dóbr pomiędzy ogniwami łańcucha dostaw. Wszystkie te usługi mogą zostać wydzielone i przekazane do realizacji kompleksowym operatorom logistycznym w ramach outsourcingu.

Jakie korzyści daje zastosowanie outsourcingu?

Podstawową korzyścią zastosowania outsourcingu usług księgowych, logistycznych czy administracyjnych jest możliwość skupienia się na kluczowych kompetencjach i podstawowej działalności. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest również możliwość korzystania z wiedzy i kompetencji wyspecjalizowanych podmiotów świadczących usługi outsourcingu. Zaletą wydzielenia określonych funkcji poza strukturę przedsiębiorstwa jest też podział ryzyka i odpowiedzialności czy większa konkurencyjność firmy na rynku.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy GLC

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here