Techniki relaksacyjne na sen i stres

0
145
Techniki relaksacyjne na sen i stres

Stres nie daje ci spokoju, a może po położeniu się do łóżka mija wiele czasu, nim zapadniesz w kojący sen?

Sprawdź popularne techniki relaksacyjne, dzięki którym poprawi się twoje samopoczucie, a ty łatwiej wejdziesz na wyższe obroty. Pomocny może okazać się też żeń-szeń indyjski (ashwagandha) oraz inne roślinne ekstrakty zawarte np. w suplementach diety.

Dzięki obecności takich składników jak ekstrakt z ashwagandhy preparaty tego typu działają uspokajająco i redukują stres oraz napięcie. Czym jest ashwagandha? To roślina znana także jako żeń-szeń indyjski lub witania ospała, którą od tysięcy lat wykorzystuje się w rozmaitych celach prozdrowotnych. Ashwagandha pomaga zmniejszyć poziom odczuwanego lęku.

Popraw jakość swojego życia

Zdrowy sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania każdego z nas, a jego brak wpływa niekorzystnie na samopoczucie, koncentrację oraz niemal każdą aktywność. Dlatego tak istotne jest wysypianie się, a także unikanie stresu, który podnosi napięcie i wywołuje szereg nieprawidłowych reakcji.

Aby zwiększyć swoje szanse w walce ze stresem, a także ułatwić nadejście snu z pewnością warto zwrócić uwagę na takie elementy jak codzienna dieta, odpowiednia dawka ruchu, która obniża poziom kortyzolu, czy wypoczynek. Świetnym sposobem na odpoczynek i wyciszenie umysłu są techniki relaksacyjne, które możesz stosować we własnych czterech ścianach.

Jakie techniki relaksacyjne stosować?

Do twojego wyboru jest cała masa sprawdzonych i skutecznych metod, ostateczna decyzja należy oczywiście do ciebie. Bez wątpienia warte rozważenia są sposoby takie jak:

  • trening Jacobsona – polecany przede wszystkim osobom, które mierzą się ze stresem od dłuższego czasu, co wywołuje u nich głębokie napięcie. Mimo to technika sama w sobie jest bardzo prosta i nie wymaga od ciebie wcześniejszego przygotowania. Wystarczy skupiać się kolejno na każdej partii mięśniowej twojego ciała, np. stopach, potem łydkach itd. Naprzemiennie napinaj je i rozluźniaj, aż do poczucia relaksu. Trening Jacobsona od lat wykorzystywany jest w psychologii i psychiatrii, ćwiczenie należy powtarzać 2-3 razy na każdą część ciała.
  • mindfulness, czyli trening uważności – często jedną z przyczyn stresu jest skupianie się na dawnych porażkach czy przykrych wydarzeniach z przeszłości. Trening uważności polega na przeniesieniu uwagi na to, co dzieje się „tu i teraz”. Skoncentruj się na danym fragmencie rzeczywistości każdym swoim zmysłem i postaraj się zachować ten stan tak długo, aż osiągniesz spokój i harmonię.
  • trening skanowania ciała – poniekąd zbliżony jest w swej istocie do treningu Jacobsona. Ponownie bowiem należy skupić się na określonej części ciała, tym razem jednak postaraj się poczuć wszystko, co się z nią wiąże. Ból, rozluźnienie, mrowienie, pocenie – przez chwilę istnieje tylko twój umysł oraz dany fragment ciała. Następnie przejdź do dalszych partii.
  • ćwiczenia oddechowe – głębokie oddychanie to baza dla wielu technik medytacyjnych i relaksacyjnych. W ten sposób nie tylko dotleniasz cały organizm, ale także redukujesz stres, trening oddychania wykorzystywany jest np. w jodze, można go połączyć także z kojącą muzyką.

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here