Dziecko z ADHD

0
1044
Dziecko z ADHD

ADHD jest rozumiane jako zaburzenie neuropsychiatryczne, a diagnoza opiera się na objawach trudności koncentracji, impulsywności i nadpobudliwości. Leczenie ADHD ma na celu przede wszystkim zrekompensowanie trudności wynikających z choroby i zapobieganie dodatkowym problemom. Oprócz szczególnych trudności związanych z ADHD, dzieci z ADHD mogą mieć dodatkowe trudności, takie jak trudności w uczeniu się, lęk i depresja. Są też dzieci, które mają autyzm i ADHD w tym samym czasie.

ADHD to opóźnienie normalnego rozwoju

ADHD nie jest chorobą, ale niepełnosprawnością rozwojową, charakteryzującą się zachowaniem, które różni się od normalnego dla danego wieku. Każda osoba z ADHD jest inna. Nie ma zatem gotowego rozwiązania, jak pomóc takiej osobie, trzeba dojść do tego metodą prób i błędów. Jednak poniższe wskazówki mogą ci się przydać. To, co odróżnia dziecko z ADHD od innego dziecka, które nie ma tego zaburzenia, to stopień opóźnienia normalnego rozwoju zdolności do funkcji wykonawczych związanych z uwagą i pamięcią w pracy.

Powszechne trudności u dzieci i młodzieży z ADHD

Powszechne trudności u dzieci i młodzieży z ADHDTypowe problemy u dzieci z ADHD to problemy związane z impulsywnością, trudności w odniesieniu do centralnych funkcji wykonawczych, problemy związane z czasem oraz trudności w przyjmowaniu zdolności i umiejętności, które daje dysproporcję między tym, co dziecko może i co pokazuje w praktyce. Główną zasadą poprawy wydajności i zmiany zachowania w środowisku naturalnym jest zwiększenie precyzji konsekwencji dla zachowania; to znaczy, konsekwencje muszą być bliskie w czasie i być adekwatne do zachowania, które chcesz promować.

Dziecko z ADHD

Istnieją dwa powody, dla których techniki modyfikacji zachowania są rozwiązaniem dla rodziców dzieci z ADHD. Po pierwsze, stosowanie takich technik jest pouczające dla dziecka. Innymi słowy, dziecko otrzymuje informacje o tym, co jest pożądanym zachowaniem i co się praktykuje. Po drugie, stosowanie takich technik stwarza motywację dla dziecka do wypróbowania tego konkretnego zachowania.

W tym tkwi bardzo ważny punkt: wielu rodziców i nauczycieli stosuje takie techniki tylko w celu „pouczania” dziecka — innymi słowy: jeśli zmiany zachowań się powiodą, wycofują te techniki. Wtedy jednak często możesz być rozczarowany. Podstawowa trudność osób z ADHD opiera się na motywacji — i dlatego może istnieć ciągła potrzeba technik modyfikujących zachowanie, takich jak na przykład nagrody za właściwe zachowanie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here